ADAKAH ANDA DISERANG CANDIDA ALBICANS ATAU BACTERIA YANG MENGGANGGU PERHUBUNGAN ANDA BERSAMA SUAMI. ATASI MASALAH KEPUTIHAN, BAU YANG TIDAK MENYENANGKAN DITEMPAT SULIT DLL BERSAMA SUPER PRODUCTS DARI SYARIKAT NUORICO SB. HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT LANJUT. MOBILE: +012 4102368

Wednesday, April 21, 2010

TESTIMONIA HEBAT PUAN N... DARI MIRI SARAWAK BERKENAAN MASALAHNYA KEPUTIHAN YANG MEMBINGUNGKAN DAN MENGHANTUI EMOSINYA SELAMA INI...LUAHAN ISI HATINYA

Salam Ross,

Ya memang memalukan untuk mengaku ada penyakit ni ke seluruh dunia sebab boleh menimbulkan fitnah dan tohmahan yang pelbagai. Tapi setiap penyakit yang Allah berikan pada kita ada hikmahnya. Atas dasar tersebut dan disebabkan kesengsaraan yang boleh membuatkan pesakit ni sasau, maka saya buka pekung dan nak berkongsi masalah penyakit ni dan bagaimana cara atasinya, or at least to put it under control. Hanya orang yang pernah alami masalah ni tahu bagaimana sengsaranya melalui saat itu. saya pasti beribu jika tak berjuta wanita alami penyakit ni.

Candida / candidiasis adalah istilah perubatan atau Yeast Overgrowth dalam bahasa Inggeris; di kalangan masyarakat Melayu pula dipanggil Keputihan. Ia boleh menyerang mulut (oral) atau saluran Vagina / Faraj. Khusus tentang alat kelamin, penyakit ni bila menyerang, awalnya air atau discaj yang keluar jernih dan sedikit keputihan tapi gatal terutama sekitar labia. Masuk hari ketiga, ketulan kecil macam hampas atau doktor suka rujuk sebagai curdlike akan keluar.. waktu ni merenyam habis.. memang nak garu saje. rasa panas /pedih (inflammation) turut berlaku. Ianya jadi makin berketul kalau dibiarkan. Untuk kurangkan efek dengan segera, keluarkan keputihan dengan jari yang bersih dan berkuku pendek.

Saat ni pesakit dah resah gelisah. Biasanya perasaan dah tak menentu dan sukar berfikir dengan baik. Tahap kesabaran turut tercabar. Bagi ibu, selalunya anak-anak boleh jadi mangsa. At least itu yang saya alami. Kalau anak banyak songel, mudah aje saya menyinga. Lepas tu, menyesal. They are our beloved kids and innocent.

Turut terganggu adalah hubungan dengan suami terutama hubungan kelamin. Well, as Muslims, hubungan inilah yang membezakan berbanding waktu lain. You can't get it out of wedlock! Bila berlaku serangan fungus, kena elak seks buat sementara waktu... and it can take weeks! my self confidence especially towards hubby Declined.

Masalah candida mula saya alami waktu mengandung anak pertama (10 years ago) dan beberapa kali selepas tu. Tapi pulih selepas ambil antifungal daripada gynae. Namun, sejak 3 tahun kebelakangan ni, serangan tu masuk tahap kronik. Tahun 2010 ini sahaja, serangan berlaku setiap bulan, kekadang selang beberapa minggu aje! Saya dah capai tahap hampir berputus asa. Tahun lalu kami lakukan ujian darah kerana dah buntu tentang penyakit ni. Alhamdulillah tiada penyakit lain.

Bayangkan, selepas ambil antifungal, selang seminggu diuji dengan bacterial vaginosis pula. Ini mengeluarkan discaj berbau hanyir dan kadang-kadang discaj berwarna kuning keruh atau kehijauan. ambil pula antibiotik, dapat balik candida. Alam vagina dah tak balance.

Saya tak pasti berkaitan atau tidak, tapi berat badan saya naik hampir 10 kg dalam tempoh setahun. dari bacaan, saya difahamkan GULA (termasuk karbohidrat) adalah makanan fungus. Akibatnya, saya kemaruk makanan manis dan berlemak. Perut pulak boroi!

Segala puji bagi Allah, Dia berikan kesembuhan dan ilmu. Selepas research di internet, saya menemukan jawapan tentang masalah penyakit ni. Pengambilan probiotics tertentu boleh kawal masalah ni tapi berhati-hati, hanya ada 2 jenis strain yang berkesan.. anda kena tanya saya sendiri. masalahnya, harga probiotics ni MAHAL!

Alternatif terbaik ialah Protecur 100! untuk orang macam saya ni, dos kena lebih. 3 titik 4 kali sehari (kelat oiii!). alhamdulillah kesan pulih sangat cepat. Bandingkan, masalah boleh berlarutan selama berminggu-minggu tapi dengan protecur 2 -3 hari dah boleh kata 90% pulih, MasyaAllah! 10% lagi? Well, fungus dan bakteria memang hidup dalam badan kita. so bila persekitarannya tak seimbang, ia boleh membiak dengan banyak semula. Bila ada Protecur100, boleh counter balik dengan cepat InsyaAllah. So better keep a bottle in your house! untuk waktu sihat, 1 drop 3x daily is enough InsyaAllah.

For further advise or getting in touch with the actual person, please contact the administrator / Untuk mengetahui selanjutnya sila hubungi:


DARI PELANGGAN PUAN N... TERUS MENJADI PENGEDAR SEMATA-MATA UNTUK MEMBANTU KAUM WANITA YANG MENGHADAPI MASALAH YANG SAMA DENGANNYA. HUBUNGI PUAN N... DENGAN SEGERA UNTUK BANTUAN IKHLASNYA - Ross Safina Hor

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

INGIN MENGELUARKAN PRODUK BERJENAMA SENDIRI? KLIK BANNER DIBAWAH..!

POPULAR POSTS - MUST READ

JUMPA SAYA DI FACEBOOK