ADAKAH ANDA DISERANG CANDIDA ALBICANS ATAU BACTERIA YANG MENGGANGGU PERHUBUNGAN ANDA BERSAMA SUAMI. ATASI MASALAH KEPUTIHAN, BAU YANG TIDAK MENYENANGKAN DITEMPAT SULIT DLL BERSAMA SUPER PRODUCTS DARI SYARIKAT NUORICO SB. HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT LANJUT. MOBILE: +012 4102368

Saturday, November 21, 2009

MARI BERDOA BERAMAI-RAMAI SUPAYA WABAK TAUN INI TIDAK MEREBAK DAN SELAMATKANLAH KITA SEMUA DRPD DIJANGKITI WABAK MAUT INI


Taun di Terengganu belum reda

KUALA TERENGGANU: Penyakit taun yang dikesan di Terengganu dua minggu lalu masih belum reda walaupun langkah-langkah pencegahan secara agresif diambil sejak ia mula dikesan.

Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu, Dr Nordiyanah Hassan, berkata terdapat peningkatan kes dilaporkan sejak dua tiga hari lalu, namun ia masih dalam keadaan sederhana dan terkawal.

Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan jumlah sebenar kes taun setakat ini.

Pada 10 November lalu, seorang pesakit dilaporkan meninggal dunia akibat penyakit itu dan 11 lagi didapati positif menghidap sakit taun masih dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini.

Dr Nordiyanah berkata, pihaknya kini sedang membuat pemantauan terhadap kedai makanan dan akan diarah tutup jika didapati ada makanan yang tercemar.

"Jika makanan yang disajikan di kedai-kedai didapati tercemar, kebersihan tidak memuaskan, kita arah tutup walaupun ia tidak ada kaitan dengan penyakit taun," katanya.

Dr Nordiyanah turut mengesahkan laporan terdapat beberapa buah kedai di sekitar daerah ini telah diarahkan tutup tetapi enggan mendedahkan menyebut jumlah terbabit.

Beliau berkata, pihaknya mengambil langkah-langkah pencegahan yang agresif seperti menasihat orang ramai supaya mengelak membeli air batu dan makanan tercemar bagi mencegah penyakit itu daripada merebak.

"Kami bimbang jika banjir berlaku kerana penyakit ini akan cepat merebak melalui air banjir yang bercampur dengan najis," katanya. - Bernama

"Protecur 100 + Neibac5 dapat membantu mengurangkan risiko daripada dijangkiti kuman ini."

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

INGIN MENGELUARKAN PRODUK BERJENAMA SENDIRI? KLIK BANNER DIBAWAH..!

POPULAR POSTS - MUST READ

JUMPA SAYA DI FACEBOOK