ADAKAH ANDA DISERANG CANDIDA ALBICANS ATAU BACTERIA YANG MENGGANGGU PERHUBUNGAN ANDA BERSAMA SUAMI. ATASI MASALAH KEPUTIHAN, BAU YANG TIDAK MENYENANGKAN DITEMPAT SULIT DLL BERSAMA SUPER PRODUCTS DARI SYARIKAT NUORICO SB. HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT LANJUT. MOBILE: +012 4102368

Monday, November 23, 2009

AWAS! TAUN TELAH MEREBAK KE SABAH. LINDUNGI DIRI DAN ORANG TERSAYANG DENGAN PROTECUR-100.


Utusan Malaysia
Isnin, 23/11/2009

18 kes terbaru Jangkitan TAUN dikesan di Sabah

SEMPORNA 22 Nov - Wabak taun yang menular di Terengganu kini mula dikesan di Sabah dengan 18 kes penyakit itu dikesan di daerah ini minggu ini.

Menteri di Jabatan Ketua Menteri, Datuk Nasir Tun Sakaran bagaimanapun berkata, penularan penyakit itu terkawal dan kerajaan sudah mengambil langkah untuk membendungnya.

"Antara langkah pencegahan awal yang kita ambil ialah menutup Pasar Ikan Semporna yang disyaki menyebarkan taun di sini.

"Pasar ini ditutup atas arahan Jabatan Kesihatan negeri dan Majlis Daerah Semporna untuk seketika," katanya kepada pemberita selepas melawat pasar tersebut di sini hari ini.

Khamis lalu, Kementerian Kesihatan mengesahkan sebanyak 174 kes penyakit taun dicatatkan di Terengganu sejak 11 November lalu.

Menterinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pihaknya sedang mengenal pasti punca taun di Terengganu supaya penularan penyakit itu dapat dihentikan secepat mungkin.

Nasir berkata, setakat ini kesemua 18 pesakit taun itu dirawat di Hospital Semporna dan kebanyakannya sudah sembuh.

Kata Ahli Dewan Undangan Negeri Senallang itu, pasar tersebut akan dibuka semula pada Selasa ini jika tiada lagi jangkitan berlaku dan setelah mendapat arahan baru.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

INGIN MENGELUARKAN PRODUK BERJENAMA SENDIRI? KLIK BANNER DIBAWAH..!

POPULAR POSTS - MUST READ

JUMPA SAYA DI FACEBOOK